Naujienos

2017-07
28

Darbuotojų stygiaus problemą išspręs robotizacija

Beskaj.jpg

Nors skirtingų logistikos valdymo sistemų planavimo, įrengimo ir vėlesnės priežiūros paslaugų įsigijimas iš vieno tiekėjo turėtų būti savaime suprantamu sprendimu, Lietuvoje, kurioje šiuo metu pastebimas tikras logistikos centrų ir sandėlių automatizavimo bumas, įmonės vis dar linkusios eksperimentuoti su skirtingais sprendimais ir sistemų planavimą, įrengimą bei priežiūrą patikėti skirtingiems tiekėjams ar gamintojams.

Tačiau teigiamų tendencijų einant kompleksinių sprendimų link atsiranda vis daugiau. Tokių sistemų privalumas yra tai, kad viskas (nuo planavimo iki diegimo) yra gaunama iš vienų rankų, todėl vėliau nereikia sukti galvos, kaip skirtingas sistemas tinkamai suderinti ir priversti sklandžiai veikti. Lietuvos įmonės paprastai dalį įrangos perka iš vienų gamintojų ar tiekėjų, vėliau nusprendžia plėsti savo sandėlius ir kitą dalį įrangos jau įsigyja iš kitų, kurie užsiima ir vėlesniais planavimo darbais. Lygiai taip pat vyksta ir su valdymo sistemų įsigijimu, kol galiausiai visa tai bandoma sujungti į bendrą visumą.

Skirtingų gamintojų sistemų diegimas dažniausiai vėliau tampa nemažu galvos skausmu. Ir ne tik todėl, kad didėja aptarnavimo išlaidos, kai šias paslaugas teiks skirtingi gamintojai ar tiekėjai. Tai gali būti sandėlio ar logistikos centro išplanavimo ir sisteminio suderinamumo išlaidos, kai atnaujinat ar keičiant dalį įrangos, teks kviestis kelių įmonių atstovus sujungti skirtingas sistemas į vieną mechanizmą.

Pastebime, kad įmonės pradeda reikalauti unikalių vieningų sprendimų. Palaikyti ir plėtoti skirtingas sandėlių valdymo sistemas tampa netikslinga. Klientai siekia pereiti prie vienos sistemos, kuri valdytų ir sandėlius, ir gamybą, o tam būtina garantuoti ir operatyvų sistemos palaikymą, nes net smulkiausi gedimai ar prastovos įmonėms yra nuostolingi.

Beje, šiuo metu kaip tik vienai drabužių prekybos įmonei diegiame vieną pirmųjų mūsų šalyje kabančių rūbų konvejerį su kompleksine sandėlio valdymo sistema.

Tokių sistemų privalumas yra ne tik tai, kad jos padeda optimaliai išdėlioti prekes, efektyviai išnaudoti sandėlio plotą, išvengti klaidų ir kaip galima greičiau sandėliuoti bei surasti prekes, kai jų prireikia klientams. Jos leidžia užduočių vykdymą ir sandėlio likučius stebėti realiu laiku – tai svarbu rūšiuojant produkciją ir organizuojant sandėlio darbus.

Automatizacija padeda pasiekti du pagrindinius tikslus: pagerina efektyvumą, nes per tą patį laiko vienetą padaroma daug daugiau nei dirbant rankiniu būdu., ir dirbama tiksliau, todėl mažėja klaidų ir įmonės logistika tampa daug efektyvesnė.

Kuriant tokį sprendimą, kai į vieną visumą integruojama įmonės verslo valdymo sistema, robotikos sprendimai, gabenimo ir brūkšninių kodų nuskaitymo sistemos, užsakymui įvykdyti nebereikia žmogaus – už jį darbą atlieka sistema ir įrenginiai.

Be to, sistema garantuoja atsekamumą, nes vieno mygtuko paspaudimu sugeneruojamos ataskaitos, kuriose pateikiama visa informacija apie produktą ir suformuojamos darbuotojų produktyvumo ataskaitos. Taigi kompleksiniai logistikos sprendimai įmonėms leidžia ir sutaupyti darbo kaštų, ir išspręsti darbuotojų stygiaus problemą.


Kontaktai

UAB "Avenire"

Trakų g. 7 -17, Vilnius;
Tel/fax. (+370) 5 260 84 41;
El.paštas: info@avenire.lt

Uždaryti