Naujienos

2018-06
20

Logistai tarsis su Susisiekimo ministerija, kaip pažaboti nesąžiningus ekspeditorius

ABertasius.foto.jpg

 Užsienio šalių krovinių gabentojai, pasinaudoję mūsų šalies ekspeditorių paslaugomis, vis dažniau skundžiasi prarandantys lėšas, o bandymai susigrąžinti prarastas sumas dažniausiai baigiasi tik dar didesniais nuostoliais.

Tai patvirtina ir Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka“ prezidentas, Vokietijos kapitalo logistikos bendrovės „Rhenus Svoris“ generalinis direktorius Arūnas Bertašius. Jo teigimu, logistikos įmonės jau kelerius metus bando įtikinti Susisiekimo ministeriją, kad reikia keisti Kelių transporto kodeksą numatant daug griežtesnes taisykles krovinių ekspedijavimo įmonėms.

„Pagaliau ministerija yra pasirengusi išklausyti mūsų siūlymus, nes netvarkos šiame logistikos verslo segmente yra tikrai daug. Jei jūs norite steigti krovinių pervežimo įmonę, turite išklausyti specialius kursus, atitikti tam tikrus reikalavimus, laikyti egzaminus ir tada kelių transporto inspekcija išduoda licenciją. Sąlygos teisingos, nediskriminacinės, neribojančios konkurencijos ir visiems tai atrodo normalu. Tuo tarpu ekspeditoriais iš esmės gali būti bet kas – susimetė pora žmonių, nusipirko planšetę ir jie jau ekspeditoriai, nors dirba su krovinių srautais, kurių vertė skaičiuojama šimtais tūkstančių eurų“, – kalbėjo A. Bertašius.

Pasak „Rhenus Svoris“ vadovo, paprastai ekspedijavimo bendrovių steigimo bumas pastebimas ekonominio pakilimo metais. Dažniausiai ekspeditoriais tampa logistikos bendrovėse patirties sukaupę specialistai. Tačiau patikimais ekspeditoriais tampa vienetai, o dauguma jų tiesiog bankrutuoja. Dėl to nukenčia krovinių gabentojai, klientai ir logistikos bendrovės. Ekspeditorių pateikiamas už 200 eurų įsigytas draudimas nesėkmės atveju nuo didžiulių nuostolių paprastai neapsaugo.

Logistai ir krovinių gabentojai jau seniai siekia, kad ekspedijavimo įmonių vadovai būtų baigę atitinkamus mokslus, o pačios bendrovės turėtų bent 20-30 tūkst. eurų kapitalą rizikai dengti, nes jų gabenamų prekių vertė siekia šimtus tūkstančių eurų. Taip pat ekspeditoriai turėtų privalomai savo veiklą drausti civilinės atsakomybės draudimu.

Pati „Lineka“ savo nariams iš krovinių ekspedijavimo verslo organizuoja FIATA mokymus. Išklausius kursą laikomi egzaminai, įteikiamas tarptautinis diplomas.

„Rhenus Svoris“ vadovas A. Bertašius siūlo atsižvelgti į logistų prašymus dėl ekspeditorių ir nesikoncentruoti tik į „Lietuvos geležinkelių“ ar kelių infrastruktūros problemų sprendimus, nes visame Lietuvos logistikos versle, tarkime, „Lietuvos geležinkelių“ užimama dalis tesiekia 5 procentus.

Kontaktai

UAB "Avenire"

Trakų g. 7 -17, Vilnius;
Tel/fax. (+370) 5 260 84 41;
El.paštas: info@avenire.lt

Uždaryti